Get in touch
555-555-5555
mymail@mailservice.com
HGM-logo-tablet-links

Home, Gifts and More

iets persoonlijks voor iedeen

HGM-logo-tablet-rechts
Home-Gifts-and-More-logo links

Home, Gifts & More

iets persoonlijks voor iedereen...

Home-Gifts-and-More-logo-rechts

Algemene Voorwaarden

 

Inhoudsopgave:

Artikel  1 - Definities

Artikel  2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel  3 - Toepasselijkheid

Artikel  4 - Het aanbod

Artikel  5 - De overeenkomst

Artikel  6 - Herroepingsrecht

Artikel  7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel  8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel  9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.  Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten

    verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de

    ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de

    ondernemer;

2.  Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3.  Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-,

    bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4.  Dag: kalenderdag;

5.  Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6.  Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale

    inhoud gedurende een bepaalde periode;

7.  Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel

    - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem

       persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode

       die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de

       opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8.  Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op

    afstand;

9.  Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op

    afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het

    kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten,

    waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of  meer

    technieken voor communicatie op afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor

    herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling

    geen herroepingsrecht heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,

    zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Home, Gifts & More

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak

Telefoonnummer: 0653977184

info@homegiftsandmore.nl

KvK-nummer: 88347028

Btw-identificatienummer: NL003763607B10

Bank: NL21 INGB 0709724683

 

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

 

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

-   de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;

-   de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;

-   een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze

     beroepsregels toegankelijk zijn.

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.  Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen

    overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2.  Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de

    consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer

    zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3.  Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de

    consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige

    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal

    voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden

    langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische

    weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4.  Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van

    toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van

    tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.  Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in

    het aanbod vermeld.

2.  Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of

    diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument

    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe

    weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke

    fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3.  Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,

    die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1.  De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding

    door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.  Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld

    langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze 

    aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3.  Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en

    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige

    web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende

    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.  De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn

    betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een

    verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede

    gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te

    weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.  De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de

    volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan

    worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,

       dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing

       de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar

       of van onbepaalde duur is;

    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6.  In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Bij producten:

1.  De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd

    van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar

    de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2.  De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument

    aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een

      door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument

      hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere

      producten met een verschillende levertijd weigeren.

    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de

       consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de

      consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3.  De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op

    een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De

    ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn

    reden(en) verplichten.

4.  De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5.  Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het

    modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de

    oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

6.  Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen

    twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de

    dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1.  Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product

    slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product

    vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren

    zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2.  De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier      van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3.  De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor

    of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft

    verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1.  Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel

    van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

2.  Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de

    consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als

    de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk

    geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3.  De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele

    staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4.  Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

5.  De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft

    gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6.  Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de

    levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of

    bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat

    evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van

    herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.   

7.  De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit,

    die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van

    stadsverwarming, indien:

    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding

       bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water,

       elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

8.  De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager

    geleverde digitale inhoud, indien:

    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming

       van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9.  Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van

    rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1.  Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt

    hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2.  De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de

    ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op

    de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te

    halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat

    hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3.  De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de

    consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4.  Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering,

    hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1.  Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de

    ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

2.  Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een

    verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan

    de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder

    leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of

    diensten af te nemen;

3.  Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst

       volledig heeft uitgevoerd;

4.  Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;

5.  Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde

    datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,

    autoverhuurdiensten en catering;

6.  Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode

    van uitvoering daarvan is voorzien;

7.  Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden

    vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke

    persoon bestemd zijn;

8.  Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

9.  Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden

    teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de

    levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van

    schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is

    verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 - De prijs

1.  Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of 

    diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2.  In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan

    schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen

    aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,

    worden bij het aanbod vermeld.

3.  Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij

    het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.  Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de

    ondernemer dit bedongen heeft en:

    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de             

      prijsverhoging ingaat.

5.  De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1.  De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod

    vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de

    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien

    overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal

    gebruik.

2.  Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer

    de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer

    kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3.  Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of

    producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe

    deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1.  De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2.  Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3.  Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de

    ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een

    andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling

    niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat

    hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder

    kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4.  Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld

    terugbetalen.

5.  Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van

    bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte

    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1.  De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming

    van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.  De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren

    van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur

    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste

    één maand.

3.  De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

    -  te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

    -  tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

    -  altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten

    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een

    bepaalde duur.

5.  In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het

    geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een

    bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van

    de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of

    diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag

    opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in

    geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,

    nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7.  Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en

    weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt

    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

8.  Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te

    allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich

    tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

1.  Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument

    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het

    ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een

    overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de

    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2.  Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht

    worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen

    enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de

    bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3.  De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de

    ondernemer te melden.

4.  Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer

    is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om

    alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn,

    over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem

    gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%

    over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende €

    5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van

    genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

1.  De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht

    overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.  Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken

    heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3.  Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van

    ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de

    ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie

    wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4.  De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op

    te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te         mailen naar info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via       WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. 

   Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-     platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te         deponeren via het platform van de Europese Unie.


Artikel 17 - Geschillen

1.  Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking

    hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-  Aan: Home, Gifts & More    

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

info@homegiftsandmore.nl

 

-  Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: *

..............................................................................................................................................................................................................................................

herroept/herroepen*

 

-       Besteld op*/ontvangen op*

.............................................................................................................................................................................................................................................

-  Ordernummer 

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

-  Naam

 

-  Adres

 

-  Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

-  Datum

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Algemene Voorwaarden

 

Inhoudsopgave:

Artikel  1 - Definities

Artikel  2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel  3 - Toepasselijkheid

Artikel  4 - Het aanbod

Artikel  5 - De overeenkomst

Artikel  6 - Herroepingsrecht

Artikel  7 - Verplichtingen van de consument

                tijdens de bedenktijd

Artikel  8 - Uitoefening van het

                herroepingsrecht door de

                consument en kosten daarvan

Artikel  9 - Verplichtingen van de

                 ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging

                 en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende

                 bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.  Aanvullende overeenkomst: een

    overeenkomst waarbij de consument

    producten, digitale inhoud en/of diensten

    verwerft in verband met een overeenkomst

    op afstand en deze zaken, digitale inhoud

    en/of diensten door de ondernemer 

    worden geleverd of door een derde partij 

    op basis van een afspraak tussen die derde

    en de ondernemer;

2.  Bedenktijd: de termijn waarbinnen de

    consument gebruik kan maken van zijn

    herroepingsrecht;

3.  Consument: de natuurlijke persoon die niet

    handelt voor doeleinden die verband

    houden met zijn handels-, bedrijfs-,

    ambachts- of beroepsactiviteit;

4.  Dag: kalenderdag;

5.  Digitale inhoud: gegevens die in digitale

    vorm geproduceerd en geleverd worden;

6.  Duurovereenkomst: een overeenkomst die

    strekt tot de regelmatige levering van

    zaken, diensten en/of digitale inhoud

    gedurende een bepaalde periode;

7.  Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel

    - waaronder ook begrepen e-mail - dat de

       consument of ondernemer in staat stelt

       om informatie die aan hem persoonlijk is

       gericht, op te slaan op een manier die

       toekomstige raadpleging of gebruik

       gedurende een periode die is afgestemd

       op het doel waarvoor de informatie is

       bestemd, en die ongewijzigde reproductie

       van de opgeslagen informatie mogelijk

       maakt;

8.  Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de

    consument om binnen de bedenktijd af te

    zien van de overeenkomst op afstand;

9.  Ondernemer: de natuurlijke of

    rechtspersoon die producten, (toegang tot)

    digitale inhoud en/of diensten op afstand

    aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een

    overeenkomst die tussen de ondernemer en

    de consument wordt gesloten in het kader

    van een georganiseerd systeem voor

    verkoop op afstand van producten, digitale

    inhoud en/of diensten, waarbij tot en met

    het sluiten van de overeenkomst uitsluitend

    of mede gebruik gemaakt wordt van één of

    meer technieken voor communicatie op

    afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in

    Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen

    Europese modelformulier voor herroeping.

    Bijlage I hoeft niet ter beschikking te

    worden gesteld als de consument ter zake

    van zijn bestelling geen herroepingsrecht

    heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand:

    middel dat kan worden gebruikt voor het

    sluiten van een overeenkomst, zonder dat

    consument en ondernemer gelijktijdig in

    dezelfde ruimte hoeven te zijn 

    samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Home, Gifts & More

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak

Telefoonnummer: 0653977184

info@homegiftsandmore.nl

KvK-nummer: 88347028

Btw-identificatienummer: NL003763607B10

Bank: Nl21 INGB 0709724683

 

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

 

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

    -  de beroepsvereniging of -organisatie

       waarbij hij is aangesloten;

    -  de beroepstitel, de plaats in de EU of de

       Europese Economische Ruimte waar deze

       is toegekend;

    -  een verwijzing naar de beroepsregels die

       in Nederland van toepassing zijn en

       aanwijzingen waar en hoe deze

       beroepsregels toegankelijk zijn.

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.  Deze algemene voorwaarden zijn van

    toepassing op elk aanbod van de     

    ondernemer en op elke tot stand gekomen

    overeenkomst op afstand tussen

    ondernemer en consument.

2.  Voordat de overeenkomst op afstand   

    wordt gesloten, wordt de tekst van deze

    algemene voorwaarden aan de

    consument beschikbaar gesteld. Indien dit

    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de 

    ondernemer voordat de overeenkomst

    op afstand wordt gesloten, aangeven op

    welke wijze de algemene voorwaarden bij

    de ondernemer zijn in te zien en

    dat zij op verzoek van de consument zo

    spoedig mogelijk kosteloos worden

    toegezonden.

3.  Indien de overeenkomst op afstand

    elektronisch wordt gesloten, kan in

    afwijking van het vorige lid en voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten,

    de tekst van deze algemene voorwaarden

    langs elektronische weg aan de

    consument ter beschikking worden gesteld

    op zodanige wijze dat deze door de

    consument op een eenvoudige manier kan

    worden opgeslagen op een duurzame

    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs

    niet mogelijk is, zal voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten,

    worden aangegeven waar van de algemene

    voorwaarden langs elektronische weg kan

    worden kennisgenomen en dat zij op

    verzoek van de consument langs

    elektronische weg of op andere wijze

    kosteloos zullen worden toegezonden.

4.  Voor het geval dat naast deze algemene

    voorwaarden tevens specifieke product- of

    dienstenvoorwaarden van

    toepassing zijn, is het tweede en derde lid

    van overeenkomstige toepassing en kan de

    consument zich in geval van tegenstrijdige

    voorwaarden steeds beroepen op de

    toepasselijke bepaling die voor hem het

    meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.  Indien een aanbod een beperkte

    geldigheidsduur heeft of onder 

    voorwaarden geschiedt, wordt dit

    nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2.  Het aanbod bevat een volledige en

    nauwkeurige omschrijving van de

    aangeboden producten, digitale inhoud

    en/of diensten. De beschrijving is voldoende

    gedetailleerd om een goede beoordeling van

    het aanbod door de consument mogelijk te

    maken. Als de ondernemer gebruik maakt

    van afbeeldingen, zijn deze een

    waarheidsgetrouwe weergave van de

    aangeboden producten, diensten en/of

    digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of

    kennelijke fouten in het aanbod binden de

    ondernemer niet.

3.  Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat

    voor de consument duidelijk is wat de

    rechten en verplichtingen zijn, die aan de

    aanvaarding van het aanbod zijn

    verbonden.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1.  De overeenkomst komt, onder voorbehoud

    van het bepaalde in lid 4, tot stand op het

    moment van aanvaarding door de

    consument van het aanbod en het voldoen

    aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.  Indien de consument het aanbod langs

    elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt

    de ondernemer onverwijld langs

    elektronische weg de ontvangst van de

    aanvaarding van het aanbod. Zolang de

    ontvangst van deze aanvaarding niet door

    de ondernemer is bevestigd, kan de

    consument de overeenkomst ontbinden.

3.  Indien de overeenkomst elektronisch tot

    stand komt, treft de ondernemer passende

    technische en organisatorische maatregelen

    ter beveiliging van de elektronische

    overdracht van data en zorgt hij voor een

    veilige web omgeving. Indien de consument

    elektronisch kan betalen, zal de

    ondernemer daartoe passende

    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.  De ondernemer kan zich binnen wettelijke

    kaders - op de hoogte stellen of de

    consument aan zijn betalingsverplichtingen

    kan voldoen, alsmede van al die feiten en

    factoren die van belang zijn voor een

    verantwoord aangaan van de overeenkomst

    op afstand. Indien de ondernemer op

    grond van dit onderzoek goede gronden

    heeft om de overeenkomst niet aan te

    gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een

    bestelling of aanvraag te weigeren of aan

    de uitvoering bijzondere voorwaarden te

    verbinden.

5.  De ondernemer zal uiterlijk bij levering

    van het product, de dienst of digitale

    inhoud aan de consument de volgende

    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze

    dat deze door de consument op een

    toegankelijke manier kan worden

    opgeslagen op een duurzame

    gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de

       ondernemer waar de consument met

       klachten terecht kan;

    b. de voorwaarden waaronder en de wijze

       waarop de consument van het

       herroepingsrecht gebruik kan maken,

       dan wel een duidelijke melding inzake

       het uitgesloten zijn van het

       herroepingsrecht;

    c. de informatie over garanties en

       bestaande service na aankoop;

    d. de prijs met inbegrip van alle

       belastingen van het product, dienst of

       digitale inhoud; voor zover van

       toepassing de kosten van aflevering; en

       de wijze van betaling, aflevering of

       uitvoering van de overeenkomst op

       afstand;

    e. de vereisten voor opzegging van de       

       overeenkomst indien de overeenkomst

       een duur heeft van meer dan één jaar 

       of van onbepaalde duur is;

    f. indien de consument een

       herroepingsrecht heeft, het

       modelformulier voor herroeping.

6.  In geval van een duurtransactie is de

    bepaling in het vorige lid slechts van

    toepassing op de eerste levering.

 

Bij producten:

1.  De consument kan een overeenkomst met 

    betrekking tot de aankoop van een product

    gedurende een bedenktijd van minimaal 14

    dagen zonder opgave van redenen

    ontbinden. De ondernemer mag de

    consument vragen naar de reden

    van herroeping, maar deze niet tot opgave

    van zijn reden(en) verplichten.

2.  De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in

    op de dag nadat de consument, of een

    vooraf door de consument

    aangewezen derde, die niet de vervoerder

    is, het product heeft ontvangen, of:

    a. als de consument in eenzelfde bestelling

       meerdere producten heeft besteld: de

       dag waarop de consument, of een

       door hem aangewezen derde, het laatste

       product heeft ontvangen. De ondernemer

       mag, mits hij de consument

       hier voorafgaand aan het bestelproces op

       duidelijke wijze over heeft geïnformeerd,

       een bestelling van meerdere producten

       met een verschillende levertijd weigeren.

    b. als de levering van een product bestaat

       uit verschillende zendingen of

       onderdelen: de dag waarop de

       consument, of een door hem aangewezen

       derde, de laatste zending of het laatste

       onderdeel heeft ontvangen;

    c. bij overeenkomsten voor regelmatige

       levering van producten gedurende een

       bepaalde periode: de dag waarop de

       consument, of een door hem aangewezen

       derde, het eerste product heeft

       ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3.  De consument kan een

    dienstenovereenkomst en een overeenkomst

    voor levering van digitale inhoud die niet

    op een materiële drager is geleverd

    gedurende minimaal 14 dagen zonder

    opgave van redenen ontbinden. De

    ondernemer mag de consument vragen

    naar de reden van herroeping, maar deze

    niet tot opgave van zijn reden(en)

    verplichten.

4.  De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in

    op de dag die volgt op het sluiten van de

    overeenkomst.

 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5.  Indien de ondernemer de consument de

    wettelijk verplichte informatie over het

    herroepingsrecht of het modelformulier

    voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt

    de bedenktijd af twaalf maanden na het

    einde van de oorspronkelijke,

    overeenkomstig de vorige leden van dit

    artikel vastgestelde bedenktijd.

6.  Indien de ondernemer de in het

    voorgaande lid bedoelde informatie aan de

    consument heeft verstrekt binnen twaalf

    maanden na de ingangsdatum van de

    oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

    bedenktijd 14 dagen na de dag waarop

    de consument die informatie heeft

    ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1.  Tijdens de bedenktijd zal de consument

    zorgvuldig omgaan met het product en de

    verpakking. Hij zal het product slechts

    uitpakken of gebruiken in de mate die

    nodig is om de aard, de kenmerken en de

    werking van het product vast te stellen.

    Het uitgangspunt hierbij is dat de

    consument het product slechts mag

    hanteren en inspecteren zoals hij dat

    in een winkel zou mogen doen.

2.  De consument is alleen aansprakelijk voor

    waardevermindering van het product die

    het gevolg is van een manier van omgaan

    met het product die verder gaat dan

    toegestaan in lid 1.

3.  De consument is niet aansprakelijk voor

    waardevermindering van het product als

    de ondernemer hem niet voor of bij het

    sluiten van de overeenkomst alle wettelijk

    verplichte informatie over het

    herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1.  Als de consument gebruik maakt van zijn

    herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de

    bedenktermijn door middel van het

    modelformulier voor herroeping of op

    andere ondubbelzinnige wijze aan de

    ondernemer.

2.  Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen

    vanaf de dag volgend op de in lid 1

    bedoelde melding, zendt de consument

    het product terug, of overhandigt hij dit

    aan (een gemachtigde van) de ondernemer.

    Dit hoeft niet als de ondernemer heeft

    aangeboden het product zelf af te halen. De

    consument heeft de terugzendtermijn in

    elk geval in acht genomen als hij het

    product terugzendt voordat de bedenktijd

    is verstreken.

3.  De consument zendt het product terug

    met alle geleverde toebehoren, indien

    redelijkerwijs mogelijk in originele staat

    en verpakking, en conform de door de

    ondernemer verstrekte redelijke en

    duidelijke instructies.

4.  Het risico en de bewijslast voor de juiste en

    tijdige uitoefening van het herroepingsrecht

    ligt bij de consument.

5.  De consument draagt de rechtstreekse

    kosten van het terugzenden van het

    product. Als de ondernemer niet heeft

    gemeld dat de consument deze kosten

    moet dragen of als de ondernemer

    aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de

    consument de kosten voor terugzending

    niet te dragen.

6.  Indien de consument herroept na eerst

    uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de

    verrichting van de dienst of de levering

    van gas, water of elektriciteit die niet

    gereed voor verkoop zijn gemaakt in een

    beperkt volume of bepaalde hoeveelheid

    aanvangt tijdens de bedenktijd, is de

    consument de ondernemer een bedrag

    verschuldigd dat evenredig is aan dat

    gedeelte van de verbintenis dat door de

    ondernemer is nagekomen op het moment

    van herroeping, vergeleken met de volledige

    nakoming van de verbintenis.   

7.  De consument draagt geen kosten voor de

    uitvoering van diensten of de levering van

    water, gas of elektriciteit, die niet gereed

    voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt

    volume of hoeveelheid, of tot levering van

    stadsverwarming, indien:

    a. de ondernemer de consument de

       wettelijk verplichte informatie over het

       herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij

       herroeping of het modelformulier voor

       herroeping niet heeft verstrekt, of;

    b. de consument niet uitdrukkelijk om de

       aanvang van de uitvoering van de dienst

       of levering van gas, water,

       elektriciteit of stadsverwarming tijdens

       de bedenktijd heeft verzocht.

8.  De consument draagt geen kosten voor de

    volledige of gedeeltelijke levering van niet

    op een materiële drager geleverde digitale

    inhoud, indien:

    a. hij voorafgaand aan de levering ervan

       niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met

       het beginnen van de nakoming van

       de overeenkomst voor het einde van de

       bedenktijd;

    b. hij niet heeft erkend zijn

       herroepingsrecht te verliezen bij het

       verlenen van zijn toestemming; of

    c. de ondernemer heeft nagelaten deze

       verklaring van de consument te

       bevestigen.

9.  Als de consument gebruik maakt van zijn

    herroepingsrecht, worden alle aanvullende

    overeenkomsten van rechtswege

    ontbonden.

 

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1.  Als de ondernemer de melding van

    herroeping door de consument op         

    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt

    hij na ontvangst van deze melding

    onverwijld een ontvangstbevestiging.

2.  De ondernemer vergoedt alle betalingen

    van de consument, inclusief eventuele

    leveringskosten door de ondernemer

    in rekening gebracht voor het

    geretourneerde product, onverwijld doch

    binnen 14 dagen volgend op de dag

    waarop de consument hem de herroeping

    meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het

    product zelf af te halen, mag hij wachten

    met terugbetalen tot hij het product heeft

    ontvangen of tot de consument aantoont

    dat hij het product heeft teruggezonden,

    naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3.  De ondernemer gebruikt voor terugbetaling

    hetzelfde betaalmiddel dat de consument

    heeft gebruikt, tenzij de consument

    instemt met een andere methode. De

    terugbetaling is kosteloos voor de

    consument.

4.  Als de consument heeft gekozen voor een

    duurdere methode van levering dan de

    goedkoopste standaardlevering, hoeft de

    ondernemer de bijkomende kosten voor de

    duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1.  Producten of diensten waarvan de prijs

    gebonden is aan schommelingen op de

    financiële markt waarop de ondernemer

    geen invloed heeft en die zich binnen de

    herroepingstermijn kunnen voordoen;

2.  Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens

    een openbare veiling. Onder een openbare

    veiling wordt verstaan een verkoopmethode

    waarbij producten, digitale inhoud en/of

    diensten door de ondernemer worden

    aangeboden aan de consument die

    persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid

    krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de

    veiling, onder leiding van een

    veilingmeester, en waarbij de succesvolle

    bieder verplicht is de producten, digitale

    inhoud en/of diensten af te nemen;

3.  Dienstenovereenkomsten, na volledige

    uitvoering van de dienst, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met

       uitdrukkelijke voorafgaande instemming

       van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij

       zijn herroepingsrecht verliest zodra de

       ondernemer de overeenkomst volledig

       heeft uitgevoerd;

4.  Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500

    BW en overeenkomsten van

    personenvervoer;

5.  Dienstenovereenkomsten voor

    terbeschikkingstelling van accommodatie,

    als in de overeenkomst een bepaalde

    datum of periode van uitvoering is voorzien

    en anders dan voor woondoeleinden,

    goederenvervoer, autoverhuurdiensten en

    catering;

6.  Overeenkomsten met betrekking tot

    vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst

    een bepaalde datum of periode van

    uitvoering daarvan is voorzien;

7.  Volgens specificaties van de consument

    vervaardigde producten, die niet

    geprefabriceerd zijn en die worden

    vervaardigd op basis van een individuele

    keuze of beslissing van de consument, of die

    duidelijk voor een specifieke persoon

    bestemd zijn;

8.  Producten die snel bederven of een

    beperkte houdbaarheid hebben;

9.  Verzegelde producten die om redenen van

    gezondheidsbescherming of hygiëne niet

    geschikt zijn om te worden teruggezonden

    en waarvan de verzegeling na levering is

    verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard

    onherroepelijk vermengd zijn met andere

    producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is

    overeengekomen bij het sluiten van de

    overeenkomst, maar waarvan de

    levering slechts kan plaatsvinden na 30

    dagen, en waarvan de werkelijke waarde

    afhankelijk is van schommelingen van de

    markt waarop de ondernemer geen invloed

    heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en

    computerprogrammatuur, waarvan de

    verzegeling na levering is verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met

    uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders

    dan op een materiële drager, maar alleen

    als:

    a. de uitvoering is begonnen met

       uitdrukkelijke voorafgaande instemming

       van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij

       hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 - De prijs

1.  Gedurende de in het aanbod vermelde

    geldigheidsduur worden de prijzen van de

    aangeboden producten en/of  diensten niet

    verhoogd, behoudens prijswijzigingen als

    gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2.  In afwijking van het vorige lid kan de

    ondernemer producten of diensten

    waarvan de prijzen gebonden zijn aan

    schommelingen op de financiële markt en

    waar de ondernemer geen invloed op heeft,

    met variabele prijzen aanbieden. Deze

    gebondenheid aan schommelingen en het

    feit dat eventueel vermelde prijzen

    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod

    vermeld.

3.  Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de

    totstandkoming van de overeenkomst zijn

    alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn

    van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.  Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de

    totstandkoming van de overeenkomst zijn

    alleen toegestaan indien de

    ondernemer dit bedongen heeft en:

    a. deze het gevolg zijn van wettelijke

       regelingen of bepalingen; of

    b. de consument de bevoegdheid heeft de

       overeenkomst op te zeggen met ingang

       van de dag waarop de prijsverhoging

       ingaat.

5.  De in het aanbod van producten of

    diensten genoemde prijzen zijn inclusief

    btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1.  De ondernemer staat er voor in dat de

    producten en/of diensten voldoen aan de

    overeenkomst, de in het aanbod vermelde

    specificaties, aan de redelijke eisen van

    deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de

    op de datum van de totstandkoming van

    de overeenkomst bestaande wettelijke

    bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

    Indien overeengekomen staat de

    ondernemer er tevens voor in dat het

    product geschikt is voor ander dan

    normaal gebruik.

2.  Een door de ondernemer, diens

    toeleverancier, fabrikant of importeur

    verstrekte extra garantie beperkt nimmer

    de wettelijke rechten en vorderingen die de

    consument op grond van de overeenkomst

    tegenover de ondernemer kan doen gelden

    indien de ondernemer is tekortgeschoten in

    de nakoming van zijn deel van de

    overeenkomst.

3.  Onder extra garantie wordt verstaan

    iedere verbintenis van de ondernemer,

    diens toeleverancier, importeur of

    producent waarin deze aan de consument

    bepaalde rechten of vorderingen toekent

    die verder gaan dan waartoe deze wettelijk

    verplicht is in geval hij is tekortgeschoten

    in de nakoming van zijn deel van de

    overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1.  De ondernemer zal de grootst mogelijke

    zorgvuldigheid in acht nemen bij het in

    ontvangst nemen en bij de uitvoering

    van bestellingen van producten en bij de

    beoordeling van aanvragen tot verlening

    van diensten.

2.  Als plaats van levering geldt het adres dat

    de consument aan de ondernemer kenbaar

    heeft gemaakt.

3.  Met inachtneming van hetgeen hierover in

    artikel 4 van deze algemene voorwaarden

    is vermeld, zal de ondernemer

    geaccepteerde bestellingen met bekwame   

    spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen

    uitvoeren, tenzij een andere

    leveringstermijn is overeengekomen. Indien

    de bezorging vertraging ondervindt, of

    indien een bestelling niet dan wel slechts

    gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,

    ontvangt de consument hiervan uiterlijk

    30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst

    heeft bericht. De consument heeft in dat

    geval het recht om de overeenkomst

    zonder kosten te ontbinden en recht op

    eventuele schadevergoeding.

4.  Na ontbinding conform het vorige lid zal

    de ondernemer het bedrag dat de

    consument betaald heeft onverwijld

    terugbetalen.

5.  Het risico van beschadiging en/of

    vermissing van producten berust bij de

    ondernemer tot het moment van bezorging

    aan de consument of een vooraf

    aangewezen en aan de ondernemer bekend

    gemaakte vertegenwoordiger, tenzij

    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1.  De consument kan een overeenkomst die

    voor onbepaalde tijd is aangegaan en die

    strekt tot het geregeld afleveren van

    producten (elektriciteit daaronder

    begrepen) of diensten, te allen tijde

    opzeggen met inachtneming van daartoe

    overeengekomen opzeggingsregels en een

    opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.  De consument kan een overeenkomst die

    voor bepaalde tijd is aangegaan en die

    strekt tot het geregeld afleveren van

    producten (elektriciteit daaronder

    begrepen) of diensten, te allen tijde tegen

    het einde van de bepaalde duur opzeggen

    met inachtneming van daartoe

    overeengekomen opzeggingsregels en een

    opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3.  De consument kan de in de vorige leden

    genoemde overeenkomsten:

    - te allen tijde opzeggen en niet beperkt

       worden tot opzegging op een bepaald

       tijdstip of in een bepaalde periode;

    - tenminste opzeggen op dezelfde wijze als

       zij door hem zijn aangegaan;

    - altijd opzeggen met dezelfde

       opzegtermijn als de ondernemer voor

       zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

    aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van producten (elektriciteit

    daaronder begrepen) of diensten, mag niet

    stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd

    voor een bepaalde duur.

5.  In afwijking van het vorige lid mag een

    overeenkomst die voor bepaalde tijd is

    aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van dag- nieuws- en weekbladen

    en tijdschriften stilzwijgend worden

    verlengd voor een bepaalde duur van

    maximaal drie maanden, als de consument

    deze verlengde overeenkomst tegen het

    einde van de verlenging kan opzeggen met

    een opzegtermijn van ten hoogste één

    maand.

6.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

    aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van producten of diensten, mag

    alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur

    worden verlengd als de consument te allen

    tijde mag opzeggen met een opzegtermijn

    van ten hoogste één maand. De

    opzegtermijn is ten hoogste drie maanden

    in geval de overeenkomst strekt tot het

    geregeld, maar minder dan eenmaal per

    maand, afleveren van dag-, nieuws- en

    weekbladen en tijdschriften.

7.  Een overeenkomst met beperkte duur tot

    het geregeld ter kennismaking afleveren

    van dag-, nieuws- en weekbladen en

    tijdschriften (proef- of kennismaking

    abonnement) wordt niet stilzwijgend

    voortgezet en eindigt automatisch na

    afloop van de proef- of

    kennismakingsperiode.

Duur:

8.  Als een overeenkomst een duur van meer

    dan een jaar heeft, mag de consument na

    een jaar de overeenkomst te allen tijde met

    een opzegtermijn van ten hoogste één

    maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en

    billijkheid zich tegen opzegging vóór het

    einde van de overeengekomen duur

    verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

1.  Voor zover niet anders is bepaald in de

    overeenkomst of aanvullende voorwaarden,

    dienen de door de consument verschuldigde

    bedragen te worden voldaan binnen 14

    dagen na het ingaan van de

    bedenktermijn, of bij het ontbreken

    van een bedenktermijn binnen 14 dagen

    na het sluiten van de overeenkomst. In

    geval van een overeenkomst tot het

    verlenen van een dienst, vangt deze

    termijn aan op de dag nadat de 

    consument de bevestiging van de

    overeenkomst heeft ontvangen.

2.  Bij de verkoop van producten aan

    consumenten mag de consument in

    algemene voorwaarden nimmer verplicht

    worden tot vooruitbetaling van meer dan

    50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen,

    kan de consument geen enkel recht doen

    gelden aangaande de uitvoering van de

    desbetreffende bestelling of dienst(en),

    alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft

    plaatsgevonden.

3.  De consument heeft de plicht om

    onjuistheden in verstrekte of vermelde

    betaalgegevens onverwijld aan de

    ondernemer te melden.

4.  Indien de consument niet tijdig aan zijn

    betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,

    nadat hij door de ondernemer is gewezen

    op de te late betaling en de ondernemer de

    consument een termijn van 14 dagen heeft

    gegund om alsnog aan zijn

    betalingsverplichtingen te voldoen, na het

    uitblijven van betaling binnen deze 14-

    dagen-termijn, over het nog verschuldigde

    bedrag de wettelijke rente verschuldigd en

    is de ondernemer gerechtigd de door hem

    gemaakte buitengerechtelijke incassokosten

    in rekening te brengen. Deze incassokosten

    bedragen maximaal: 15% over openstaande

    bedragen tot € 2.500,=; 10% over de

    daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de

    volgende € 5.000,= met een minimum van

    € 40,=. De ondernemer kan ten voordele

    van de consument afwijken van genoemde

    bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

1.  De ondernemer beschikt over een

    voldoende bekend gemaakte

    klachtenprocedure en behandelt de klacht

    overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.  Klachten over de uitvoering van de

    overeenkomst moeten binnen bekwame tijd

    nadat de consument de gebreken heeft

    geconstateerd, volledig en duidelijk

    omschreven worden ingediend bij de

    ondernemer.

3.  Bij de ondernemer ingediende klachten

    worden binnen een termijn van 14 dagen

    gerekend vanaf de datum van ontvangst

    beantwoord. Als een klacht een

    voorzienbaar langere verwerkingstijd

    vraagt, wordt door de ondernemer

    binnen de termijn van 14 dagen

    geantwoord met een bericht van ontvangst

    en een indicatie wanneer de consument

    een meer uitvoerig antwoord kan

    verwachten.

4.  De consument dient de ondernemer in

    ieder geval 4 weken de tijd te geven om de

    klacht in onderling overleg op te lossen. Na

    deze termijn ontstaat een geschil dat

    vatbaar is voor de geschillenregeling.

5.  Het kan altijd voorkomen dat er iets niet       helemaal gaat zoals gepland. We raden u       aan om klachten eerst bij ons kenbaar te       maken door te mailen naar                         info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet         tot  een oplossing, dan is het mogelijk om       uw geschil aan te melden voor bemiddeling     via WebwinkelKeur via                           https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. 

   Tevens is het voor consumenten in de EU       ook mogelijk om klachten aan te melden       via het ODR-platform van de Europese         Commissie. Dit ODR-platform is te               vinden op http://ec.europa.eu/odr.               Wanneer uw klacht nog niet elders in           behandeling is dan staat het u vrij om uw       klacht te deponeren via het platform van       de Europese Unie.


Artikel 17 - Geschillen

1.  Op overeenkomsten tussen de ondernemer

    en de consument waarop deze algemene

    voorwaarden betrekking hebben, is

    uitsluitend Nederlands recht van

    toepassing.

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-  Aan: Home, Gifts & More

               Scheldestraat 21

          3313 GX Dordrecht

          info@homegiftsandmore.nl

 

-  Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten:

.............................................................................................

herroept/herroepen*

 

-  Besteld op*/ontvangen op*

..............................................................................................

-    Ordernummer,

..............................................................................................

 

-  Naam:

 

-  Adres:

 

-  Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

-  Datum

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Algemene Voorwaarden

 

Inhoudsopgave:

Artikel  1 - Definities

Artikel  2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel  3 - Toepasselijkheid

Artikel  4 - Het aanbod

Artikel  5 - De overeenkomst

Artikel  6 - Herroepingsrecht

Artikel  7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel  8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel  9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.  Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten

    verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de

    ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de

    ondernemer;

2.  Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3.  Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-,

    bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4.  Dag: kalenderdag;

5.  Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6.  Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale

    inhoud gedurende een bepaalde periode;

7.  Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel

    - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem

       persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode

       die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de

       opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8.  Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op

    afstand;

9.  Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op

    afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het

    kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten,

    waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of  meer

    technieken voor communicatie op afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier

    voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn

    bestelling geen herroepingsrecht heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,

    zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Home, Gifts & More

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak


Telefoonnummer: 0653977184

info@homegiftsandmore.nl

KvK-nummer: 88347028

Btw-identificatienummer:

 

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

 

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

-   de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;

-   de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;

-   een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze

     beroepsregels toegankelijk zijn.

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.  Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen

    overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2.  Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de

    consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer

    zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3.  Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan

    de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige

    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal

    voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden

    langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische

    weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4.  Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van

    toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van

    tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.  Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in

    het aanbod vermeld.

2.  Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of

    diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument

    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe

    weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke

    fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3.  Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,

    die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1.  De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding

    door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.  Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld

    langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze 

    aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3.  Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en

    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige

    web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende

    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.  De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn

    betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een

    verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede

    gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te

    weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.  De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de

    volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier

    kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,

       dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing

       de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één

       jaar of van onbepaalde duur is;

    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6.  In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Bij producten:

1.  De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd

    van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar

    de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2.  De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument

    aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of

       een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de

       consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van

       meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de

       consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de

      consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3.  De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op

    een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De

    ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn

    reden(en) verplichten.

4.  De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5.  Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het

    modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de

    oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

6.  Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen

    twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de

    dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1.  Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het

    product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het

    product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en

    inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2.  De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier      van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3.  De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor

    of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft

    verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1.  Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel

    van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

2.  Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de

    consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als

    de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk

    geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3.  De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele

    staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4.  Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

5.  De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet

    heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen,

    hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6.  Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de

    levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of

    bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd

    dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van

    herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.   

7.  De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit,

    die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van

    stadsverwarming, indien:

    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding

       bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water,

       elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

8.  De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager

    geleverde digitale inhoud, indien:

    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming

       van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9.  Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van

    rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1.  Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt

    hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2.  De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de

    ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op

    de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te

    halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat

    hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3.  De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de

    consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4.  Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering,

    hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1.  Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de

    ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

2.  Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een

    verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan

    de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling,

    onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud

    en/of diensten af te nemen;

3.  Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst

       volledig heeft uitgevoerd;

4.  Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;

5.  Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde

    datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,

    autoverhuurdiensten en catering;

6.  Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode

    van uitvoering daarvan is voorzien;

7.  Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden

    vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke

    persoon bestemd zijn;

8.  Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

9.  Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden

    teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de

    levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van

    schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is

    verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 - De prijs

1.  Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of 

    diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2.  In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan

    schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen

    aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,

    worden bij het aanbod vermeld.

3.  Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij

    het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.  Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de

    ondernemer dit bedongen heeft en:

    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de             

      prijsverhoging ingaat.

5.  De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1.  De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod

    vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de

    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien

    overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal

    gebruik.

2.  Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer

    de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer

    kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3.  Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of

    producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe

    deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1.  De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de

    uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2.  Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3.  Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de

    ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een

    andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling

    niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat

    hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder

    kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4.  Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld

    terugbetalen.

5.  Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van

    bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte

    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1.  De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming

    van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.  De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren

    van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur

    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste

    één maand.

3.  De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

    -  te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde

       periode;

    -  tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

    -  altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten

    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een

    bepaalde duur.

5.  In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het

    geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een

    bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van

    de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of

    diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag

    opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in

    geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,

    nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7.  Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en

    weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt

    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

8.  Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te

    allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich

    tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

1.  Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument

    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het

    ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een

    overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de

    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2.  Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht

    worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen

    enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de

    bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3.  De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de

    ondernemer te melden.

4.  Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer

    is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om

    alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn,

    over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem

    gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%

    over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende €

    5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van

    genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

1.  De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht

    overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.  Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken

    heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3.  Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van

    ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de

    ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie

    wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4.  De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op

    te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons     kenbaar te maken door te mailen naar info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het           mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via             https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. 

   Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de       Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet           elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Artikel 17 - Geschillen

1.  Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking

    hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-  Aan: Home, Gifts & More    

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

info@homegiftsandmore.nl

 

-  Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: *

..............................................................................................................................................................................................................................................


herroept/herroepen*

 

-       Besteld op*/ontvangen op*

.............................................................................................................................................................................................................................................

-  Ordernummer 

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


-  Naam

 

-  Adres

 

-  Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

-  Datum

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Share by: