Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten
verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de
ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-,
bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale
inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel
- waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode
die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de
opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op
afstand aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het
kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten,
waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor
herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling
geen herroepingsrecht heeft;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,
zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Home, Gifts & More
Scheldestraat 21
3313 GX Dordrecht
Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak
Telefoonnummer: 0653977184
info@homegiftsandmore.nl
KvK-nummer: 88347028
Btw-identificatienummer: NL003763607B10
Bank: NL21 INGB 0709724683
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze
beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer
zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de
consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden
langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische
weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke
fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,
die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze
aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de
volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,
dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing
de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar
of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd
van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar
de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument
aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een
door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument
hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere
producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op
een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De
ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn
reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het
modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de
oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen
twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de
dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product
slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product
vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren
zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor
of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft
verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel
van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de
consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als
de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk
geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele
staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft
gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de
levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of
bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat
evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van
herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit,
die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van
stadsverwarming, indien:
a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding
bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water,
elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager
geleverde digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming
van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van
rechtswege ontbonden.
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt
hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de
ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op
de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te
halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat
hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de
consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering,
hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een
verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan
de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of
diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst
volledig heeft uitgevoerd;
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde
datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,
autoverhuurdiensten en catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode
van uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden
vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke
persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de
levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van
schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is
verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,
worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij
het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer
de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer
kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of
producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe
deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de
ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een
andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld
terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste
één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in
geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te
allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich
tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het
ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de
bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht
worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen
enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de
bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer
is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om
alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn,
over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem
gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%
over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende €
5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van
genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op
te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR- platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Artikel 17 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: Home, Gifts & More
Scheldestraat 21
3313 GX Dordrecht
info@homegiftsandmore.nl
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: *
..............................................................................................................................................................................................................................................
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op*
.............................................................................................................................................................................................................................................
- Ordernummer
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- Naam
- Adres
- Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument
tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het
herroepingsrecht door de
consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de
ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging
en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende
bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een
overeenkomst waarbij de consument
producten, digitale inhoud en/of diensten
verwerft in verband met een overeenkomst
op afstand en deze zaken, digitale inhoud
en/of diensten door de ondernemer
worden geleverd of door een derde partij
op basis van een afspraak tussen die derde
en de ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet
handelt voor doeleinden die verband
houden met zijn handels-, bedrijfs-,
ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale
vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die
strekt tot de regelmatige levering van
zaken, diensten en/of digitale inhoud
gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel
- waaronder ook begrepen e-mail - dat de
consument of ondernemer in staat stelt
om informatie die aan hem persoonlijk is
gericht, op te slaan op een manier die
toekomstige raadpleging of gebruik
gedurende een periode die is afgestemd
op het doel waarvoor de informatie is
bestemd, en die ongewijzigde reproductie
van de opgeslagen informatie mogelijk
maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de
consument om binnen de bedenktijd af te
zien van de overeenkomst op afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die producten, (toegang tot)
digitale inhoud en/of diensten op afstand
aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een
overeenkomst die tussen de ondernemer en
de consument wordt gesloten in het kader
van een georganiseerd systeem voor
verkoop op afstand van producten, digitale
inhoud en/of diensten, waarbij tot en met
het sluiten van de overeenkomst uitsluitend
of mede gebruik gemaakt wordt van één of
meer technieken voor communicatie op
afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in
Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen
Europese modelformulier voor herroeping.
Bijlage I hoeft niet ter beschikking te
worden gesteld als de consument ter zake
van zijn bestelling geen herroepingsrecht
heeft;
12. Techniek voor communicatie op afstand:
middel dat kan worden gebruikt voor het
sluiten van een overeenkomst, zonder dat
consument en ondernemer gelijktijdig in
dezelfde ruimte hoeven te zijn
samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Home, Gifts & More
Scheldestraat 21
3313 GX Dordrecht
Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak
Telefoonnummer: 0653977184
info@homegiftsandmore.nl
KvK-nummer: 88347028
Btw-identificatienummer: NL003763607B10
Bank: Nl21 INGB 0709724683
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of -organisatie
waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de
Europese Economische Ruimte waar deze
is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die
in Nederland van toepassing zijn en
aanwijzingen waar en hoe deze
beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van
toepassing op elk aanbod van de
ondernemer en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand tussen
ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, wordt de tekst van deze
algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de
ondernemer voordat de overeenkomst
op afstand wordt gesloten, aangeven op
welke wijze de algemene voorwaarden bij
de ondernemer zijn in te zien en
dat zij op verzoek van de consument zo
spoedig mogelijk kosteloos worden
toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand
elektronisch wordt gesloten, kan in
afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten,
de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de
consument ter beschikking worden gesteld
op zodanige wijze dat deze door de
consument op een eenvoudige manier kan
worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs
niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten,
worden aangegeven waar van de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan
worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de consument langs
elektronische weg of op andere wijze
kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene
voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid
van overeenkomstige toepassing en kan de
consument zich in geval van tegenstrijdige
voorwaarden steeds beroepen op de
toepasselijke bepaling die voor hem het
meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte
geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en
nauwkeurige omschrijving van de
aangeboden producten, digitale inhoud
en/of diensten. De beschrijving is voldoende
gedetailleerd om een goede beoordeling van
het aanbod door de consument mogelijk te
maken. Als de ondernemer gebruik maakt
van afbeeldingen, zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten, diensten en/of
digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of
kennelijke fouten in het aanbod binden de
ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat
voor de consument duidelijk is wat de
rechten en verplichtingen zijn, die aan de
aanvaarding van het aanbod zijn
verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud
van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
moment van aanvaarding door de
consument van het aanbod en het voldoen
aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs
elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt
de ondernemer onverwijld langs
elektronische weg de ontvangst van de
aanvaarding van het aanbod. Zolang de
ontvangst van deze aanvaarding niet door
de ondernemer is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot
stand komt, treft de ondernemer passende
technische en organisatorische maatregelen
ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een
veilige web omgeving. Indien de consument
elektronisch kan betalen, zal de
ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke
kaders - op de hoogte stellen of de
consument aan zijn betalingsverplichtingen
kan voldoen, alsmede van al die feiten en
factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de overeenkomst
op afstand. Indien de ondernemer op
grond van dit onderzoek goede gronden
heeft om de overeenkomst niet aan te
gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
bestelling of aanvraag te weigeren of aan
de uitvoering bijzondere voorwaarden te
verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering
van het product, de dienst of digitale
inhoud aan de consument de volgende
informatie, schriftelijk of op zodanige wijze
dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de
ondernemer waar de consument met
klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze
waarop de consument van het
herroepingsrecht gebruik kan maken,
dan wel een duidelijke melding inzake
het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en
bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle
belastingen van het product, dienst of
digitale inhoud; voor zover van
toepassing de kosten van aflevering; en
de wijze van betaling, aflevering of
uitvoering van de overeenkomst op
afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de
overeenkomst indien de overeenkomst
een duur heeft van meer dan één jaar
of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een
herroepingsrecht heeft, het
modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de
bepaling in het vorige lid slechts van
toepassing op de eerste levering.
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met
betrekking tot de aankoop van een product
gedurende een bedenktijd van minimaal 14
dagen zonder opgave van redenen
ontbinden. De ondernemer mag de
consument vragen naar de reden
van herroeping, maar deze niet tot opgave
van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in
op de dag nadat de consument, of een
vooraf door de consument
aangewezen derde, die niet de vervoerder
is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling
meerdere producten heeft besteld: de
dag waarop de consument, of een
door hem aangewezen derde, het laatste
product heeft ontvangen. De ondernemer
mag, mits hij de consument
hier voorafgaand aan het bestelproces op
duidelijke wijze over heeft geïnformeerd,
een bestelling van meerdere producten
met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat
uit verschillende zendingen of
onderdelen: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen
derde, de laatste zending of het laatste
onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige
levering van producten gedurende een
bepaalde periode: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen
derde, het eerste product heeft
ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een
dienstenovereenkomst en een overeenkomst
voor levering van digitale inhoud die niet
op een materiële drager is geleverd
gedurende minimaal 14 dagen zonder
opgave van redenen ontbinden. De
ondernemer mag de consument vragen
naar de reden van herroeping, maar deze
niet tot opgave van zijn reden(en)
verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in
op de dag die volgt op het sluiten van de
overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
5. Indien de ondernemer de consument de
wettelijk verplichte informatie over het
herroepingsrecht of het modelformulier
voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt
de bedenktijd af twaalf maanden na het
einde van de oorspronkelijke,
overeenkomstig de vorige leden van dit
artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het
voorgaande lid bedoelde informatie aan de
consument heeft verstrekt binnen twaalf
maanden na de ingangsdatum van de
oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de
bedenktijd 14 dagen na de dag waarop
de consument die informatie heeft
ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument
zorgvuldig omgaan met het product en de
verpakking. Hij zal het product slechts
uitpakken of gebruiken in de mate die
nodig is om de aard, de kenmerken en de
werking van het product vast te stellen.
Het uitgangspunt hierbij is dat de
consument het product slechts mag
hanteren en inspecteren zoals hij dat
in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor
waardevermindering van het product die
het gevolg is van een manier van omgaan
met het product die verder gaat dan
toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor
waardevermindering van het product als
de ondernemer hem niet voor of bij het
sluiten van de overeenkomst alle wettelijk
verplichte informatie over het
herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de
bedenktermijn door middel van het
modelformulier voor herroeping of op
andere ondubbelzinnige wijze aan de
ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen
vanaf de dag volgend op de in lid 1
bedoelde melding, zendt de consument
het product terug, of overhandigt hij dit
aan (een gemachtigde van) de ondernemer.
Dit hoeft niet als de ondernemer heeft
aangeboden het product zelf af te halen. De
consument heeft de terugzendtermijn in
elk geval in acht genomen als hij het
product terugzendt voordat de bedenktijd
is verstreken.
3. De consument zendt het product terug
met alle geleverde toebehoren, indien
redelijkerwijs mogelijk in originele staat
en verpakking, en conform de door de
ondernemer verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en
tijdige uitoefening van het herroepingsrecht
ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse
kosten van het terugzenden van het
product. Als de ondernemer niet heeft
gemeld dat de consument deze kosten
moet dragen of als de ondernemer
aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de
consument de kosten voor terugzending
niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst
uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de
verrichting van de dienst of de levering
van gas, water of elektriciteit die niet
gereed voor verkoop zijn gemaakt in een
beperkt volume of bepaalde hoeveelheid
aanvangt tijdens de bedenktijd, is de
consument de ondernemer een bedrag
verschuldigd dat evenredig is aan dat
gedeelte van de verbintenis dat door de
ondernemer is nagekomen op het moment
van herroeping, vergeleken met de volledige
nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de
uitvoering van diensten of de levering van
water, gas of elektriciteit, die niet gereed
voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt
volume of hoeveelheid, of tot levering van
stadsverwarming, indien:
a. de ondernemer de consument de
wettelijk verplichte informatie over het
herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij
herroeping of het modelformulier voor
herroeping niet heeft verstrekt, of;
b. de consument niet uitdrukkelijk om de
aanvang van de uitvoering van de dienst
of levering van gas, water,
elektriciteit of stadsverwarming tijdens
de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de
volledige of gedeeltelijke levering van niet
op een materiële drager geleverde digitale
inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan
niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met
het beginnen van de nakoming van
de overeenkomst voor het einde van de
bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn
herroepingsrecht te verliezen bij het
verlenen van zijn toestemming; of
c. de ondernemer heeft nagelaten deze
verklaring van de consument te
bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht, worden alle aanvullende
overeenkomsten van rechtswege
ontbonden.
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van
herroeping door de consument op
elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt
hij na ontvangst van deze melding
onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen
van de consument, inclusief eventuele
leveringskosten door de ondernemer
in rekening gebracht voor het
geretourneerde product, onverwijld doch
binnen 14 dagen volgend op de dag
waarop de consument hem de herroeping
meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het
product zelf af te halen, mag hij wachten
met terugbetalen tot hij het product heeft
ontvangen of tot de consument aantoont
dat hij het product heeft teruggezonden,
naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling
hetzelfde betaalmiddel dat de consument
heeft gebruikt, tenzij de consument
instemt met een andere methode. De
terugbetaling is kosteloos voor de
consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een
duurdere methode van levering dan de
goedkoopste standaardlevering, hoeft de
ondernemer de bijkomende kosten voor de
duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs
gebonden is aan schommelingen op de
financiële markt waarop de ondernemer
geen invloed heeft en die zich binnen de
herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens
een openbare veiling. Onder een openbare
veiling wordt verstaan een verkoopmethode
waarbij producten, digitale inhoud en/of
diensten door de ondernemer worden
aangeboden aan de consument die
persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid
krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de
veiling, onder leiding van een
veilingmeester, en waarbij de succesvolle
bieder verplicht is de producten, digitale
inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige
uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met
uitdrukkelijke voorafgaande instemming
van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij
zijn herroepingsrecht verliest zodra de
ondernemer de overeenkomst volledig
heeft uitgevoerd;
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500
BW en overeenkomsten van
personenvervoer;
5. Dienstenovereenkomsten voor
terbeschikkingstelling van accommodatie,
als in de overeenkomst een bepaalde
datum of periode van uitvoering is voorzien
en anders dan voor woondoeleinden,
goederenvervoer, autoverhuurdiensten en
catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot
vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst
een bepaalde datum of periode van
uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument
vervaardigde producten, die niet
geprefabriceerd zijn en die worden
vervaardigd op basis van een individuele
keuze of beslissing van de consument, of die
duidelijk voor een specifieke persoon
bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een
beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van
gezondheidsbescherming of hygiëne niet
geschikt zijn om te worden teruggezonden
en waarvan de verzegeling na levering is
verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard
onherroepelijk vermengd zijn met andere
producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is
overeengekomen bij het sluiten van de
overeenkomst, maar waarvan de
levering slechts kan plaatsvinden na 30
dagen, en waarvan de werkelijke waarde
afhankelijk is van schommelingen van de
markt waarop de ondernemer geen invloed
heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en
computerprogrammatuur, waarvan de
verzegeling na levering is verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met
uitzondering van abonnementen hierop;
14. De levering van digitale inhoud anders
dan op een materiële drager, maar alleen
als:
a. de uitvoering is begonnen met
uitdrukkelijke voorafgaande instemming
van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij
hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde
geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet
verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de
ondernemer producten of diensten
waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en
waar de ondernemer geen invloed op heeft,
met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het
feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod
vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn
van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien de
ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke
regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de
overeenkomst op te zeggen met ingang
van de dag waarop de prijsverhoging
ingaat.
5. De in het aanbod van producten of
diensten genoemde prijzen zijn inclusief
btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de
producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de
op de datum van de totstandkoming van
de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien overeengekomen staat de
ondernemer er tevens voor in dat het
product geschikt is voor ander dan
normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens
toeleverancier, fabrikant of importeur
verstrekte extra garantie beperkt nimmer
de wettelijke rechten en vorderingen die de
consument op grond van de overeenkomst
tegenover de ondernemer kan doen gelden
indien de ondernemer is tekortgeschoten in
de nakoming van zijn deel van de
overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan
iedere verbintenis van de ondernemer,
diens toeleverancier, importeur of
producent waarin deze aan de consument
bepaalde rechten of vorderingen toekent
die verder gaan dan waartoe deze wettelijk
verplicht is in geval hij is tekortgeschoten
in de nakoming van zijn deel van de
overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke
zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
ontvangst nemen en bij de uitvoering
van bestellingen van producten en bij de
beoordeling van aanvragen tot verlening
van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat
de consument aan de ondernemer kenbaar
heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in
artikel 4 van deze algemene voorwaarden
is vermeld, zal de ondernemer
geaccepteerde bestellingen met bekwame
spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren, tenzij een andere
leveringstermijn is overeengekomen. Indien
de bezorging vertraging ondervindt, of
indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk
30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst
heeft bericht. De consument heeft in dat
geval het recht om de overeenkomst
zonder kosten te ontbinden en recht op
eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal
de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald heeft onverwijld
terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of
vermissing van producten berust bij de
ondernemer tot het moment van bezorging
aan de consument of een vooraf
aangewezen en aan de ondernemer bekend
gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die
voor onbepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, te allen tijde
opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die
voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, te allen tijde tegen
het einde van de bepaalde duur opzeggen
met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden
genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt
worden tot opzegging op een bepaald
tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als
zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde
opzegtermijn als de ondernemer voor
zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit
daaronder begrepen) of diensten, mag niet
stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd
voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van dag- nieuws- en weekbladen
en tijdschriften stilzwijgend worden
verlengd voor een bepaalde duur van
maximaal drie maanden, als de consument
deze verlengde overeenkomst tegen het
einde van de verlenging kan opzeggen met
een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten of diensten, mag
alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
worden verlengd als de consument te allen
tijde mag opzeggen met een opzegtermijn
van ten hoogste één maand. De
opzegtermijn is ten hoogste drie maanden
in geval de overeenkomst strekt tot het
geregeld, maar minder dan eenmaal per
maand, afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot
het geregeld ter kennismaking afleveren
van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismaking
abonnement) wordt niet stilzwijgend
voortgezet en eindigt automatisch na
afloop van de proef- of
kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer
dan een jaar heeft, mag de consument na
een jaar de overeenkomst te allen tijde met
een opzegtermijn van ten hoogste één
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en
billijkheid zich tegen opzegging vóór het
einde van de overeengekomen duur
verzetten.
Artikel 15 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de
overeenkomst of aanvullende voorwaarden,
dienen de door de consument verschuldigde
bedragen te worden voldaan binnen 14
dagen na het ingaan van de
bedenktermijn, of bij het ontbreken
van een bedenktermijn binnen 14 dagen
na het sluiten van de overeenkomst. In
geval van een overeenkomst tot het
verlenen van een dienst, vangt deze
termijn aan op de dag nadat de
consument de bevestiging van de
overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan
consumenten mag de consument in
algemene voorwaarden nimmer verplicht
worden tot vooruitbetaling van meer dan
50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen,
kan de consument geen enkel recht doen
gelden aangaande de uitvoering van de
desbetreffende bestelling of dienst(en),
alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft
plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om
onjuistheden in verstrekte of vermelde
betaalgegevens onverwijld aan de
ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn
betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,
nadat hij door de ondernemer is gewezen
op de te late betaling en de ondernemer de
consument een termijn van 14 dagen heeft
gegund om alsnog aan zijn
betalingsverplichtingen te voldoen, na het
uitblijven van betaling binnen deze 14-
dagen-termijn, over het nog verschuldigde
bedrag de wettelijke rente verschuldigd en
is de ondernemer gerechtigd de door hem
gemaakte buitengerechtelijke incassokosten
in rekening te brengen. Deze incassokosten
bedragen maximaal: 15% over openstaande
bedragen tot € 2.500,=; 10% over de
daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de
volgende € 5.000,= met een minimum van
€ 40,=. De ondernemer kan ten voordele
van de consument afwijken van genoemde
bedragen en percentages.
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een
voldoende bekend gemaakte
klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de
overeenkomst moeten binnen bekwame tijd
nadat de consument de gebreken heeft
geconstateerd, volledig en duidelijk
omschreven worden ingediend bij de
ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten
worden binnen een termijn van 14 dagen
gerekend vanaf de datum van ontvangst
beantwoord. Als een klacht een
voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt, wordt door de ondernemer
binnen de termijn van 14 dagen
geantwoord met een bericht van ontvangst
en een indicatie wanneer de consument
een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
4. De consument dient de ondernemer in
ieder geval 4 weken de tijd te geven om de
klacht in onderling overleg op te lossen. Na
deze termijn ontstaat een geschil dat
vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Artikel 17 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer
en de consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend Nederlands recht van
toepassing.
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: Home, Gifts & More
Scheldestraat 21
3313 GX Dordrecht
info@homegiftsandmore.nl
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten:
.............................................................................................
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op*
..............................................................................................
- Ordernummer,
..............................................................................................
- Naam:
- Adres:
- Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten
verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de
ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-,
bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale
inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel
- waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode
die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de
opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op
afstand aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het
kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten,
waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier
voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn
bestelling geen herroepingsrecht heeft;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,
zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Home, Gifts & More
Scheldestraat 21
3313 GX Dordrecht
Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak
Telefoonnummer: 0653977184
info@homegiftsandmore.nl
KvK-nummer: 88347028
Btw-identificatienummer:
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze
beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer
zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan
de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden
langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische
weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke
fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,
die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze
aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de
volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,
dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing
de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één
jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd
van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar
de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument
aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of
een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de
consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van
meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op
een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De
ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn
reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het
modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de
oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen
twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de
dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het
product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en
inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor
of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft
verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel
van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de
consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als
de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk
geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele
staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet
heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen,
hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de
levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of
bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd
dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van
herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit,
die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van
stadsverwarming, indien:
a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding
bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water,
elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager
geleverde digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming
van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van
rechtswege ontbonden.
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt
hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de
ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op
de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te
halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat
hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de
consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering,
hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een
verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan
de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling,
onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud
en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst
volledig heeft uitgevoerd;
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde
datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,
autoverhuurdiensten en catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode
van uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden
vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke
persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de
levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van
schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is
verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,
worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij
het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer
de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer
kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of
producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe
deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de
ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een
andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld
terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste
één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde
periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in
geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te
allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich
tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het
ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de
bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht
worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen
enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de
bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer
is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om
alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn,
over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem
gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%
over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende €
5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van
genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op
te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Artikel 17 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: Home, Gifts & More
Scheldestraat 21
3313 GX Dordrecht
info@homegiftsandmore.nl
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: *
..............................................................................................................................................................................................................................................
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op*
.............................................................................................................................................................................................................................................
- Ordernummer
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- Naam
- Adres
- Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.